Pravidla používání fóra

There Is Only War.cz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

Narazili jste na nějakou zkratku z WH40k a netušíte co znamená? Třeba je zde v seznamu. Pokud není, tak zde napište dotaz.

Autor Téma: Pravidla používání fóra  (Přečteno 10620 krát)

TomG

  • Administrátor
  • *****
  • Offline Offline
  • Příspěvků: 5244
Pravidla používání fóra
« kdy: 04 Prosinec, 2009, 09:15:52 »

Registrací na tomto fóru souhlasíte s následujícími pravidly:

1) Administrační tým a jeho pravomoci:
1.1) O porušování či plnění pravidel rozhodují moderátoři. Moderátoři mají právo bez dalšího vysvětlení upravovat, přemisťovat či mazat příspěvky.

1.2) Jen moderátoři mají právo jakkoli proti druhým zasahovat a umravňovat. Ostatní mají k dispozici tlačítko 'Nahlásit moderátorovi', které je v pravém dolním rohu každého příspěvku. Pokud budete mít dojem, že příspěvek je v rozporu pravidly fóra.

1.3) V případě nespokojenosti s rozhodnutími moderátorů platí bod 1.1. Veřejná diskuse s moderátory je nepřípustná, maximum je komunikace jinudy (email, pm, icq, telefon, osobně)

2) Uživatelé:
2.1) Více identit je zakázáno. Tyto identity budou nemilosrdně mazány, v extrémních případech budou zakázány i IP adresy zdroje. Sdílet účet je také zakázáno. Použití anonymyzérů a open proxy je zakázáno.

2.2) V profilu je vhodné pravdivě udat pohlaví a datum narození (pokud nechcete sdělit datum narozenin, stačí vyplnit rok).


3) Jazyk:
3.1) Jazykem fóra je čeština a v omezené míře angličtina.

3.2) Dyslektici a osoby vydávající se za dyslektiky mají povinnost používat kontrolu pravopisu.
Kontrola pravopisu existuje jako funkce na fóru (zatím není funkční), ale je možné ji mít nainstalovanou i jako plugin v internetovém prohlížeči. Przněním českého jazyka děláte ostudu pouze sami sobě.

4) Etiketa:
4.1) Příspěvky pište jasně, slušně a k věci, bez napadání, urážek a obtěžování. Vulgarismy se připouštějí jen ve výrazně nutných případech, běžné obcházení filtrů (zatím není aktivováno) přes hvězdičky apod. bude kvalifikováno jako porušení tohoto pravidla. Toto není CHAT, ale moderované fórum.

4.2) Za obtěžování může být považováno i nerozumné použití blikajících avatarů, předlouhých či grafických podpisů, offtopic textů v podpisu apod.

4.3) Pro přílohy jsou povoleny jen některé typy souborů. Není povoleno posílat žádný škodlivý obsah. Není povoleno ukrývat nepovolené typy souborů pod povolenými typy.  

4.4) Dodržujte téma diskuse. Pokud se změní téma rozhovoru, založte nové téma. Do definovaných diskusí patří pouze témata tam určená, pro ostatní případy je tady Volná diskuze. Když si nejste jistí s umístěním tématu, tak ho vložte tam, kde vám příjde nejvhodnější. Přesunout se v případě nutnosti dá vždy.
Politika a jiná výbušná témata nemají zaručenou dlouhou životnost, protože většinou vedou k flamingu. V omezené míře je možné diskutovat o náboženství, ale pouze ve spojení se světem WH40k, kde hraje víra a náboženství velkou roli. Propagace současných náboženství a plamenné diskuze na toto téma nejsou tolerovány.
Je zakázána jakákoli diskuse o nelegálních tématech (shánění kradeného zboží, warez etc.).
Jakékoli nacionalistické a rasistické výpady, rádobyvtipné 'vtipy', i podobné odkazy mají příslušné postihy.

4.5) Nepište spamové zprávy: osobní špičkování, 'já taky', 'první','to je skvělý', 'to chci', 'kdybych měl...', 'pojďte si povídat o...', 'nemám čas to tady číst, tak...', spekulace o tom, co by mohlo být kdyby...

4.6) Je doba fotaparátu s hromadou megapixelů a s tím spojená velké rozlišení fotek a jejich velikost. Pokud možno používejte pro fotky rozlišení maximálně 1024x768 a při vhodně zvolené kompresi co nejmenší velikost souboru. Fotka o výše uvedeném rozlišení a velikosti 3 MB opravdu není v pořádku.
Neostré, roztřesené fotografie nebo fotografie pořízené tzv. 'mobilními telefony' posílejte pouze v krajní nouzi s příslibem, že dodáte v blízké době pořadné fotky.


5) Nápravně výchovná opatření:
Nedodržení těchto pravidel má za následek nejdříve upozornění soukromou zprávou, pak následují varování:
a) varování po dobu 7 dní
b) post moderaci, kde všechny příspěvky schvalují administrátoři - po dobu 14ti dní (zatím v testování)
c) pouze čtení po dobu 14 dní
d) pouze čtení na měsíc

Pokud se varování ukáží být neučinná, následují zákazy
d) plný ban (zákaz) na 14 dní
e) plný ban (zákaz) na měsíc
f) doživotní plný ban
Podle subjektivního rozhodnutí moderátorů a závažnosti provinění je možno některé stupně trestů rovnou přeskočit. Doživotní ban je definitivní a neměnný. Takže nejdříve zvažte vaše chování, na které jsou možná někde zvyklí, ale zde za ně pravděpodobně budete po zásluze odměněni.
« Poslední změna: 05 Březen, 2010, 14:01:29 od TomG »
IP zaznamenána
Only the best can survive.

TomG

  • Administrátor
  • *****
  • Offline Offline
  • Příspěvků: 5244
!!!Pravidla pro registraci a právě aktivované uživatele!!!
« Odpověď #1 kdy: 12 Leden, 2010, 11:45:18 »

Po přečtení a akceptaci výše uvedených pravidel bych vás rád informoval, jak probíhá mechanismus registrace a upozornil na několik věcí.

Toto fórum zatím není veřejné přístupné, registrace a schválení účtu není automatické, ale je spíše na pozvání. Otevřené bude časem, až bude funkční portál. Až se usadí struktura fóra, web a budou rozdělené funkce moderátorů. Pak se objeví reklama na tento portál na více místech.
Používaný mechanismus registrace zůstane však stále v platnosti.

Pravidla a mechanismus registrace

Při registraci vyplňujte pokud možno pravdivé a smysluplné údaje. Tyto údaje nejsou viditelné veřejně ostatním bez registrace a přihlášení na fórum. Pokud vyplníte pouze login a zahraniční mail, aniž vyplníte cokoliv jiné, tak je velká šance, že váš účet nebude povolen. Po úspěšné kontrole těchto údajů bude váš účet povolen a přiděleny základní práva. Je to prevence na různé spamboty, duplicitní účty atd.
V tomto okamžiku by vám měla přijít zpráva na mail uvedený při registraci o tom, že je nutné účet aktivovat, takže kliknete na odkaz v mailu a poprvé se přihlásíte.
Nyní máte práva vidět kromě kategorie Admin Info i sekci Představení Nováčků a zde i právo zápisu. Právo zápisu máte i do podsekci Admin Info, pokud by se vyskytl nějaký problém.

Další krok je povinně (platí to pro všechny i pro mě) o sobě něco napsat do sekce Představení Nováčků, stačí křestní jméno (není povinné) nebo nick, kde se vyskytujete a jak jste se dostal k WH40k, co vás na tom baví atd. Případně další informace o sobě, svých zálibách a aktivitách. Jak uvidím, že o sobě něco napíšete, tak vás uvítám a dostanete práva na další sekce portálu. Tato sekce není vidět neregistrovaným uživatelům, stejně tak nejsou dostupné profily uživatelů.
Uznávám, tento krok je poněkud zvláštní, ale je nutný. Ze zkušenosti platí známé úsloví "Důvěřuj, ale prověřuj".

Aktivaci účtu provádím prozatím pouze já. Z toho vyplývá, že pokud nejsem u počítače, což jsou některé víkendy, tak nemusí být váš účet ihned aktivován, stejně tak nastaveny plná uživatelská práva.

Na závěr bych Vás chtěl zde přivítat a i přes poněkud drsnější podmínky doufám, že se Vám tu bude líbit.



« Poslední změna: 11 Říjen, 2010, 11:45:17 od TomG »
IP zaznamenána
Only the best can survive.

TomG

  • Administrátor
  • *****
  • Offline Offline
  • Příspěvků: 5244
Doplňující informace a pravidla při používání fóra
« Odpověď #2 kdy: 12 Leden, 2010, 12:07:30 »

Age of Heresy
Do všech sekcí WH40k je možné dávat i preheresy/heresy témata, jen je nutné před téma napsat zkratku WH30k.

Avatar/Ikonka
Maximální rozlišení ikonky/avatara je 40x50 pixelů. Velikost souboru omezena není, takže může být i animovaný, ale nepřehánějte to.

Cenzura
Automatická cenzura slov se zde nepoužívá, tedy že by fórum automaticky nahrazovalo některé slova v příspěvcích za jiná. Je to samozřejmě možné zapnout, ale myslím, že to nebude nikdy třeba.
Jediné co se děje, v souladu s pravidly fóra, tak je to mazání nesmyslů, nadávek a blábolů, přesouvání a spojování témat, aby se držely příslušná téma diskuzí. Ve většině případů, vám po chvíli přemýšlení dojde, proč bylo něco smazáno či opraveno. Vždy je možnost se prostřednictvím PM zeptat, určitě bude mazáno následné ublížení brblání v daném tématu na fóru. Opět viz pravidla.
Tím nechci říct, abyste se báli něco napsat, aby to nebylo smazáno. Když si nejste jistí, tak vytvořte nové téma a ono se to pak předělá, ke vzájemné spokojenosti. Případný chat či ne úplně ontopic diskuze v tématech je rozumné míře tolerována, pokud to překročí určitou mez, bude téma rozděleno. Takže pokud i vám přijde, že se diskuze tak úplně nedrží původního tématu a právě probírané téma je zajímavé, tak vytvořte téma nové.
Jak jsem již uvedl jinde, struktura fóra se upravuje podle toho, jak se používá a nemyslím, že by se někdy stalo, že se řekne, teď je hotovo a už se nic měnit nebude.

Citace
Poslední dobou se množí používání citací. Rozhodně by bylo vhodné to nepřehánět v jejich používání,  pokud odpovídáte přímo na poslední příspěvek. Fakt se to čte trochu hůř. Pokud reagujete na zprávu ob jeden příspěvek, pak je to ok. Při citaci není nutné citovat i obrázky, protože hlavička citace funguje jako odkaz na citovaný příspěvek.
Sice je fakt, že když někdo po sobě smaže příspěvek tak ten následující už nemusí reagovat přímo na předchozí, ale to snad nebude příliš časté a citace se pak dá vždy doplnit dodatečně, když si něčeho takového všimnete a příspěvek můžete editovat a citaci tam vložit. V režimu editace zpráv je čudlík po citaci u každé zprávy v tématu.
Počítám, že promazávání a tím pádem mlžení bude spíše problém některých jedinců a tam si člověk zvykne je citovat neustále.

Kalendář
Byl zapnut kalendář, který upozorňuje na narozeniny uživatelů (pokud vyplnili v profilu datum narození), svátky (primárně jsou tam tuším ty americké, ale časem by asi bylo vhodné je nahradit našim) a upozornění na další údálosti viditelné na hlavní straně fóra. Tedy i oficiální informace, kdy vyjde nová stavebnice, kodex, je plánován turnaj. Právo přidávat zde události je extra, obvykle ho automaticky dostanou moderátoři akcí, turnajů atd. Jinak je nutné o to požádat.
Po otestování to funguje tak, že při vytvoření události v kalendáři se vytvoří nové téma, kde budou podrobnosti o akci, je nutné je tam vložit. Bohužel to nejde pomocí běžných admin nástrojů opačně, maximálně to pak ručně změnit v databázi. Na úvodní stránce kalendář upozorňuje na akce 14 dní předem.

Moderátoři
Jak vznikají nebo se dopřesňují jednotlivé kategorie, tak se přidělují pravidla moderace jednotlivým lidem. Vždy je to tak, že tyto práva dostane někdo, kdo se vyzná v dané problematice, je slušný a nemá problém dohlížet na danou kategorii. Každý kdo dostaně tyto práva, tak o tom bude informován, může to samozřejmě odmítnout. Pokud některý z moderátorů vyžaduje právo zápisu do kalendáře, je nutné mi napsat zprávu. Pro moderátory vznikne časem interní sekce.  O práva modératora je možné i pořádat a zváží se, jestli vám budou tyto práva přidělena.


Nedávno přibylo nahoře v menu tlačítko, které bylo doplněno do aktuálně používaného skinu. Funguje takto: Po kliknutí vám vypíše Nejnovější nepřečtená témata od vaší poslední návštěvy.
Kliknutím na obrázek se dostanete na příspěvky, které jste ještě nečetli. Až si projdete vše co vás zajíma, tak je možné si kliknutím na obrázek označit ostatní příspěvky co vás nezajímají jako přečtené.
Pokud zde nebudete delší dobu, tak se vám nezobrazí úplně všechny nové příspěvky, ale pouze ne starší tuším měsíce.
Pak je nutné ještě kliknout na odkaz Klikni sem, abys viděl všechna nepřečtená témata.

« Poslední změna: 12 Leden, 2010, 13:30:00 od TomG »
IP zaznamenána
Only the best can survive.

TomG

  • Administrátor
  • *****
  • Offline Offline
  • Příspěvků: 5244
Re: Pravidla používání fóra
« Odpověď #3 kdy: 12 Leden, 2010, 12:58:30 »

Porušování pravidel fóra
Pokud si všimnete, že jsou někde porušovány pravidla fóra je možné příslušný příspěvek nahlásit přes odkaz Nahlásit moderátorovi, který je k dispozici u každého příspěvku. Na pravidlné porušování pravidel je nutné kontaktovat administrátory nebo moderátory dané kategorie.

Přílohy
Ke zprávám je možné vkládat přílohy. Je doporučeno vložit obrázek jako přílohu než linkovat obrázek odjinud a případně doplnit odkaz na zdroj. Je to lepší z tohoto důvodu, že po určitém čase nemusí fungovat původní server, odkud jste linkovali a příspěvky s chybějícími obrázky vypadají divně.
Aktuální limity na přílohy je 4 na zprávu. Maximum na zprávu je 2MB a na jeden soubor 1MB.
Povolene přípony jsou: doc,gif,jpg,mpg,pdf,png,txt,zip
Je také možné vytvořit souborné téma na přílohy a tyto jednou vložené přílohy lze již v rámci fóra používat jako obrázky, aniž by bylo nutné je znovu vkládat jako přílohu a tedy je vložit i do textu.
Jako přílohy sem nedávejte licencované věci. Tedy elektronické verze pravidel. knížek a komiksů. Pokud bude něco takové nalezeno, tak to bude smazáno. Odkazy jinam (rapidshare, ulozto, puvodní oficiální zdroj) jsou problémem daného serveru, kde tyto data jsou a kdo je tam vystavil.

Soukromá pošta na fóru
Pro soukromou poštu na fóru je nastaven limit, že dokud nemáte na fóru víc jak 3 příspěvky, tak je vyžadován při odeslání opis kódu z obrázku. Možná to časem vypnu.
Dále je nastaveno, že se defaultně neukládá do Outboxu odeslaná pošta, je nutné to při odeslání dole zatrhnout, případně si to nastavit v profilu, aby to fórum ukládalo automaticky. Počet odeslaných a přijatých zpráv není limitován.

Soukromé kategorie diskuzí
Fórum je nastaveno tak, aby uživatel, který má plná práva uživatele fóra, viděl vše, co je viditelné všem uživatelům fóra. Nevidí pouze interní a soukromé kategorie.
Pokud by se vám hodila taková kategorie a k ní přidělený moderátor, kde bude mít přístup jen někdo. Myšleno kategorie, která není dočasná, ale bude dále používaná, tak požadavky pište mi do pošty.
Například provozní sekce organizátorů turnajů a jiné.

Šmoulové a další podobné výrazy
Někdo to bere jako familiérní označení (barevná podobnost s konkrétní kapitulou Space Marines je víc než zřejmá), někdo jako urážku a někomu je to jedno. Každopádně bych doporučil tyto označení nepoužívat přiliš často a tak, aby nebylo úplně jasné, jak je to myšleno.
« Poslední změna: 12 Leden, 2010, 13:32:26 od TomG »
IP zaznamenána
Only the best can survive.

TomG

  • Administrátor
  • *****
  • Offline Offline
  • Příspěvků: 5244
Re: Pravidla používání fóra
« Odpověď #4 kdy: 05 Únor, 2010, 10:32:29 »

Zástupci obchodů a jejich příspěvky na fóru
Abych to nemusel u každého z nich psát extra. Platí pravidlo, že pokud dotyčný odpovídá a reaguje v tématech a kategoriích určených pro daný obchod či jejich turnaje, tak jejich názor by měl být oficiálním vyjádřením tohoto obchodu či firmy. Všude jinde se jedná o jejich soukromý názor, který může být velmi odlišný od stanoviska obchodu či firmy, kterou zde zastupují.


Upozornění funguje následovně. Každé téma má v horní části toto tlačítko a kliknutím na něj si dáte téma do sledování. Kdykoliv přibyde v tomto tématu nový příspěvek, přijde vám na email upozornění s odkazem na nový příspěvěk a odkaz na případné zrušení tohoto upozorňování.
« Poslední změna: 16 Březen, 2010, 15:06:30 od TomG »
IP zaznamenána
Only the best can survive.
 

Stránka vytvořena za 0.089 sekund, 22 dotazů.